Avamere võistlusjahi Grand Soleil 42R ja selle meeskonna lugu.

18.7.10

Muhu Väina regati kokkuvõte

Lõppjärjestus, TOP-5

  1. Forte, Jaak Jõgi 
  2. Techninicol, Priit Koit 
  3. Ananda , Andrejs Buls
  4. Amserv, Juss Ojala 
  5. Premium, Priit Tammemägi 

Varem kirjutasin, et olime Eesti Meistrivõistlustel kolmandad, üldarvestuses neljandad. Nüüd selgus et varasematel aastatel on võistlusjuhendis märge, et EMV arvestusse lähevad vaid Eesti paatkonnad, sel aastal seda märkust polnud ning seega anti pronksmedal Läti paadile.

Tegelikult oli aga enne viimast etappi segadust ja põnevust palju. Juba 3 päeva tagasi oli juhtunud kahetsusväärne korraldajate aps, kus lihtviisiliselt oli üks märk kirjas küll juhedis, kud meres seda polnud. Forte ja Amserv võtsid kohusetundlikult koordinaatide järgi virtuaalse märgi. Premium, nähes märgi puudumist, lõikas vägevalt alla ja võitis sellega oluliselt. Veidi lõikas ka Tehnonicol, siiski mitte olulisel määral. Märk sai maha pandud ca 5 minutit pärast seda kui meie olime need koordinaadid läbinud, aga kõik tagantpoolt tulevad jahid kinnitavad pea ühestsuust, et märk oli ca 400m allpool kui antud koordinaadid, mis tekitas samuti suurt arusaamatust ka tagapool.



Lisatud on ka 2 väljavõtet trackist, esimesel on hetk pärast seda kui me pautisime ära märgile, sellel hetkel jäi meil veel märgist puudu ca 30 kraadi kõrgust ja minna oli ca 20 miili, aga nagu trackistgi näha oleme me kõige ülemised ja olukord on väga hea. Sest just selle märgi asukoha järgi otsustasime millal pautida.
Teisel pildil on näha mis olukord oli märgis. Selleks hetkeks oli tuul aga tublisti keeranud ja genuad oli vahetatud spinnide vastu, allpoolt tulijatel oli tublisti tegemist, et märki välja pressida, isegi meil kes me tulime natuke kõrgemalt alla. Kui meie olime Fortest maas ca 6 minutit (seda saab kontrollida samuti trackerilt, et mis kell oli kes ja kus), siis antud olukorras võitis Premium selle lõikamisega tublisti, sest tal polnud vaja enam ülespoole pressida, vaid vajutas käigu peale alla. Selge see, et ka meiegi oleks sama teinud, kui poleks pidanud vajalikuks neid koordinaate läbida. Oleks me kohe alla keerand oleks me võitnud kuni ca 2 minutit ja oleks saanud otse finisisse kihutada. Läbitud maa oleks tublisti lühem olnud ja finishi poole oleks saanud terve viimased 10 miili hoopis kiiremal kursil sõitta, sest tuul keeras lõpuks veel rohkem taha ja meid oleks see tublisti tõstnud.

Vastavalt kehtivale võistlusreeglistikule esitasime protesti nõudmisega olukord heastada, mida ka protestikomitee tegi. Huvitaval kombel, kas liigsest survest mõne konkurendi poolt või muust, otsustasid kohtunikud aga järgmisel päeval selle otsuse tühistada. Ühesõnaga olime olukorras, kus oma kohusetunde tõttu ja korraldajate hooletuse tõttu lihtsalt olime kaotamas medalit.

Laupäeva hommikul aga selgusid uued faktid mille alusel me nõudsime selle protesti uut läbivaatust, aga protestikogu esimees ei pidanud neid piisavaks. Kahjuks ei saa siin kirjutada enamat sellest juhtumist, sest kindel plaan on esitada apellatsioon. Pidime tegelikult juba laupäeva hommikul kõik dokumendid protestikomiteest kätta saama, aga siis selgus tõsiasi, et nad ei saa neid väljastada. Miks, selle jätan siinkohal ütlemata....

foto: Malle Kosk

Igatahes võitlesime edasi. Virtsu-Dirhami oli hea purjetuulega sõit, kus rakendust leidsid nii genoa, jib-top kui erinevad spinnakerid. Hiiumaa ranniku lähedal, keset pool-tihttuule distantsi rebenes suure pauguga genoa vall, mis sai kiiresti asendatud spinnakeri valliga. Kaotasime võib-olla paar minutit. Sõidu teine pool aga kulges taas tõusvas tempos, lähenesime kahe minuti võrra ees sõitnud Fortele ja Technonicolile. Jõudsalt kasvatasime edumaad Premiumi eest. Lõpetasime kolmandana, 1 minut ja 15 sekundit peale võitjat Technonicoli. Pettumus oli suur, kui lõpuprotokollis avastasime tänu tasandusarvutustele ennast kaheksandalt (!!!) positsioonilt. Nii kehvad punktid paiskasid meid neljandale kohale. Kolmanda koha hõivas varem puuduvat märki ära kasutanud  Premium.

Otsustav viimane sõit. Puhus paras 6-7 sõlmene tuul, rada oli Dirhami ees ühe ülemise märgiga. Meie peamiseks konkurendiks oligi Premium. Juba enne starti algas vaatemänguline match-race Forte ja Technonicoli vahel, üritades saada paremat stardipositsiooni. Meie start oli suhteliselt kesine suure sagimise tõttu stardikoridoris, kuid vaatamata sellele õnnestus teha sisse vahe Premiumiga, kes meid jälitama asus. Tekkisid 2 võitluspaari, kes kordamööda pautides oma positsioone asusid kaitsma. Seda kasutas ära Lätlaste Ananda, (Bering/Lexus) kes pautidele kiirust ja aega kulutamata väga efektiivselt üles märki esimesena kohale purjetas. Märgis olime füüsiliselt neljandad, Ananda, Technonicoli ja Forte järgi, edestades Premiumit. Finishi poole tulles otsustas meie taga purjetav Premium valida kummalise taktika ja sõitis vasakul halsil kaugele eemale, meie neljakesi koos liidritega sõitsime aga paremal halsil. Premium sealt nurgast aga omakorda hävis, ei saagi aru mida nad sealt otsisid, neil oleks vaja olnud ainult meie kiiluvees püsida, et meid võita. Muus osas muutusi ei toimunud. Viimase etapi lõpetas esimesena lätikeelse ovatsiooni saatel Ananda, kellele järgnesid Technonicol ja Forte.

Kokkuvõtteks ütleksin, et võistlust võetakse tõsiselt. Meid vedas seekord alt ettevalmistus purjede ja tasanduspalli optimeerimise osas. Mehed sõitsid hästi, moraal oli kõrge ning halbu vigu ei tehtud. Paari väikese muudatusega purjestuses oleksime võidelnud vast hõbemedali pärast, aga eks me seda veel pea tõestama...
Meil on tehtud ka teine mõõdukiri eelmise aasta groodile, selle mõõdukirja alusel oleks me võinud olla igas tunnis Offshore sõitudel 21 seki aeglasemad, mis oleks andnud meile tublisti paremad kohad just viimasel kolmel etapil. Aga kõik need on oleksid ja poleksid, kindel on aga see, et võtame nüüd ka selle valemi käsile ja hakkame oma purjeid selle järgi optimeerima.

Kurb on see, et Watergate ja Muhu Vain olid see aasta meie esimesed võistlused ja need vead tulid alles nüüd välja, seega me ei saanud enam midagi teha, et asja parandada.

Forte aga jäi meile see aasta igaljuhul püüdmatuks. Nad tegid väga häid sõite ja olid pea alati esimesena finisis, Technonicole sai aegajalt hambaid näidata, aga sealt puudusi osad põhiliikmed, et ehk just see tõttu hävisid nad meile esimestel etappidel, sest regati teises pooles edastasid nad meid koguaeg.
Kätte on jõudnud aeg kus tuleb meie paadi võimed tõsiselt ülevaadata ja asuda olukorda karmimalt analüüsima, sest nagu selle aasta väina tulemustest näha olime me alati parimatest X-41idest aeglasemad.

Kohtumiseni järgmistel võistlustel!

Kommentaare ei ole: