Avamere võistlusjahi Grand Soleil 42R ja selle meeskonna lugu.

18.8.10

Amservi ülitihe purjetamisnädal

Alljärgev on copy-paste Kaarel Kruusmägi blogist http://www.kruusmagi.ee/?p=626

Eelmise nädala esmaspäeval andsime jahtlaev Amserviga otsad Tallinna Vanasadama Jahtklubist. Reisisihiks oli Pärnu. Sõit oli üsna tempokas ja kohe esimesel ööl saime ka päris tugevat tuult tunda. Järgmise päeva õhtuks otsustasime Kihnu saarele siirduda. Sissesõit Kihnu kujunes päris pingeliseks, kuna Manilaiu poolt tulles on faarvaater kaunis kitsas ja madal. Öö Kihnus veedetud hakkasime suurepärase ilmaga Pärnu poole liikuma. Enne Pärnusse jõudmist otsustasime kõik purjed alla võtta ja loksusime vee jõul õhtuks sadamasse. Seda tegime sellepärast, et ilm oli nii super ja keegi meist ei tahtnud tegelikult kohale jõuda.

Juba neljapäeva õhtul algas Ruhnu regatt. Esimene etapp oli Pärnu Ruhnu, mis möödus üsnagi rahulikult ja lõbusas tujus. Tasuks etapil mitte eriti hea 6. koht. Reedene päev oli vaba ja see tähendas, et saime terve päeva Ruhnu saart avastada. Koht on minu arvates parim ja ilusaim Eestis. Käisime vana kirikut vaatamas, lesta söömas ning otse loomulikult Ruhnu paradiisirannas ujumas.

Laupäeval toimus Eesti Avamerekarika 4. etapp. See oli meie jaoks tähtsaim üritus sel nädalal ning kokkuvõttes saime ka väga hea 2. koha. Tuul oli väga vaikne ning päev oli nii füüsiliselt kui ka emotsionaalselt küllaltki väsitav.

Pühapäevane etapp Ruhnust tagasi Pärnu kujunes taaskord ainult taganttuule sõiduks, mis tähendas mulle palju tööd, kuna minu amet jahil on spinnakeri ehk allatuule purje ohjata. Koht taaskord kuues. Juba samal õhtul alustasime tagasireisi Tallinnasse. Tuul meile seekord soodne ei olnud. Hiiumaast möödudes ning Soome lahte jõudes tabas meid korralik tormituul. Lained olid pea 6 meetrised ja tuul otse vastu. Öö oli väga pikk. Kuna enamus reisijatest olid merehaiged või lihtsalt audis tegime teise kaasasõitnud purjetajaga(Karl Vahtra) pooletunniseid vahetusi, et saaks korrakski kajutisse soojenema. Keset ööd juhtus ka üks huvitav seik, kus nähtavasti merehädas rähn meie jahile maandus. Märkasin üle õla vaadates, et tüüp istus rooli peal ja vaatas hirmunult ringi. Kui järgmine veesahmakas üle jahi lõi, tõusis lind lendu ning kihutas otse kajutisse. Õnneks paari minuti pärast leidis rähn tee kajutist välja ja jätkas oma reisi juba kuskil veekohal. Pikk ja üliväsitav tripp seljataga saabusime Teisipäeva hommikuks tagasi Tallinna. See tähendas seda, et olin jahis elanud juba terve nädal ja üks päev. Kujutan ette, et unetunde kogunes selle aja peale umbes 25. Nii intensiivset purjetamisnädalat pole mul veel ette tulnud, et viibin terve nädala põhimõtteliselt vee peal.

Lõpetuseks lisan siia ka video meie võistlusolukorrast, kus ühe otsa purunemise tõttu tuli mees(Priit Berkmann) masti parandustöid tegema saata. Vabandan keelekasutuse eest, aga võistlusolukorras pinge all on see kõik täiesti normaalne:)