Avamere võistlusjahi Grand Soleil 42R ja selle meeskonna lugu.

21.7.11

Muhu Väin 2011

Selle aasta Muhu Väinast pole väga midagi head kirjutada, saime seal üsna tõsiselt tappa!!

Kurb aga tõsi. Meie kõige suurem viga on muidugi see, et me paadi jälle alles Jaanipäevaks vette saime!! Teine halb üllatus tabas meid juba nädal enne väina, vahetult pärast seda kui paadi vette saime selgus, et meie elektroonika näitab lihtsalt numbreid millel ei ole mingit pistmist reaalsete tuuleoludega – ei suunda, nurka ega tugevust. Tänaseks päevaks on viga leitud, loodetavasti saame selle peagi likvideeritud.

Sellele järgnes kurb tõdemus, et paadi minek on millegipärast väga niru, puudus kõrgus ja käik. Tahaks loota, et selle peamise vea leidsime üles juba regati esimesel poolel.  Nimelt oli teki värvimise ajaks muudetud meie genua vööriaasa kõrgust ja selle tulemusena oli genua trimm täiesti paigast. Lisaks selle oli kohe näha et valemiga on meil jälle kehvasti, enamus konkurendid lõikasid käesolevaks aastaks oma purjeid veel väiksemaks ja seda just mõned päevad enne Muhu Väina. Meie aga jäime eelmise aasta mõõtude juurde - ka sellega saime kõvasti peksa. Nüüdseks on ka meie groot ümberlõikamisele saadetud. Kurb tõdeda, aga tundub et senikaua kui me Performance Line arvestuses sõidame siis varsti on ORC1 gruppi kroodid küll vist suuruselt samaväärsed ORC 2 grootidega.

Etapid!

Pärnu - Roomassaare

Vaikne tuul, enamasti leeotsad. Start super, kaatri poolt paremaga tulema ja kohe paut vasakule halsile ja otse Sorgu poole ajama. Paari minuti pärast oli kogu fleet meile järgi pautinud ja oli vaja ainult sõita ja fleet Pärnu lahest välja juhtida, kuid peagi hakkas tuul aga vaikima ja meie imestuseks ei tahtnud meist raskem Zuxu kuidagi maha jääda. See oli ka hetk kui mõistsime, et trimmiga midagi väga valesti. Pärast Xide ja Zuxu möödumist hakkas närv juba keema ja vea leidmine oli prioriteet, kartsime juba et äkki muutis kiilu ümber tegemine paadi trimmi täielikult. Pärast Sorgut ja enne Kihnut jagasime aga ära milles probleem ja lahendasime selle koheselt. Öösel enne Roomassaaret purunes meil aga ühe ootamatu pagi tulemusena meie Light Genua. Kiire vahetus kottpimedas ja finišhi poole edasi. Koht siis füüsiliselt kolmas, aga pärast ümber arvutusi viies.

Roomassaare ring

Tugev tuul, ärevus suur et kuidas meie uus kiil nüüd kestab. Enne starti sai aga Premiumiga ennast kõrvuti sätitud ja nägu läks naerule kui avastasime et meie käik ja kõrgus paremad, eelmine aasta oleks see kindlasti vastupidi olnud. Arvestades, et meil purjed 4-5 aasta vanused ja Premiumil tutikad oli heameel suur. Start hea, keskelt ja vabalt minema, ülemises märgis koos Forte ja Premiumiga, leeotsal õnnestus meil Fortest mööduda kui nad genua vahetasid, aga Premium püsis kindlalt ees. Pärast 15 miili oli seis täpselt sama, aga vahetult enne finišhit kui tuli tuulenurgaks kuskil 110 kraadi ("kuskil" kuna meie kellad ei tööta) ei riskinud me seda viimast teravat otsa oma uue spinniga sõita ja läksime üle genuale, seda oli ees teinud ka Premium. Forte aga riskis ja keeras spinniga finišhi poole ja pani meist mööda nagu postist. Seda sama proovis tagapool ka LadyBird ,aga neil nii hästi ei läinud, üks broach järgnes teisele. Tõenäoliselt oleks me kõik suutnud sõita seda kurssi ka spinniga, aga mitte nii suurtega kui enamusel see hetk peal olid. Kuna finišhini oli 1 miil ja kiirus ka genuaga ca 9 sõlme ei pidanud me vajalikuks enam spinniga rapsima hakata, ka karisid oli ümberringi ja mõni tõsisem broach oleks võinud lõppeda katastroofiga. Tulemus siis jälle kesine, finišhis kolmanda aga pärast protokollis neljandad.


Foto: Jassu Hertsmann (Delfi)


Foto: Team Forte

Roomassaare - Virtsu

Hommikul saime kätte oma asendus light genua, õnneks oli meil üks veel alles, tegemist küll 6 aasta vanuse purjega, aga parem see kui mitte midagi. Rõõmustada aga polnud põhjust ka seekord, sest tuul puhus taaskord läänekaartest ja 70% rajast tuli sõita spinniga. Sellistel tuuleotstel ei suuda me lihtsalt kuidagi oma valemit välja sõita. Põhikonkurentidel on ca 20% suuremad spinnid, samas meie valem eeldab, et me neid igaljuhul võidaks. See ongi Performance Line viga, et siin ei arvestata sisse tuule tugevust ja suunda - sõidaksime Internationali oleks asi õiglasem. Seal on selge, et alla tuules on väiksed spinnid aeglasemad ja et krüssus peamegi  kiiremad olema. Samuti annaks see võimaluse meie vastu võistelda ka näiteks Merionil ja Sylvial kes see aasta üldse LYSi sõitsid sest on ammu teada tõde, et need paadid Performance Lines Offshoris ei pärja, olgu seal ükskõik kui kõvad mehed peal. Finišhis oli seekord asi üsna nutune, kohal kolmandana aga protokollis kaheksandad. Masendav!!

Virtsu - Heltermaa

Taaskord vaikne tuul aga lubas üsna keerutavat, nägime selles võimalust. Lootused kustusid aga peagi sest tuule keeras täpselt sedasi, et ca 75% rajast oli spinn või leekas, no mida sa teed! Finišhis siis viiendana ja protokollis ka pärast viies. Üsna sitt oli kodusaarele sellise tulemusega minna.

Heltermaa ring

Tugev tuul, ja rada oli ka üsna hästi maha pandud, st et oli krüssu ja allatuult. Tahtsime siit oma parima sõidu võtta ja ootused olid suured. Start super, kõige ülemised ja sekundi pealt liinil, paadi kiirus 8 sõlme ligi. Aga kurb oli meel kui selgus, et tehti üldine tagasikutse. Kartsime, et teistkorda konkurendid meid sedasi minema ei lase. Läks aga hästi ja teine start oli nagu esimese kordus - panime samamoodi ja samastkohast minema.
Krüssu käik oli super, lained käisid üle ja paat lendas. Õnn oli aga üürike, teises allatuules läks meie 7 päeva vana (1 kahest uuest purjest mis me endale oleme üldse lubanud nende aastate jooksul) Quantumi spinn lihtsalt raamidesse. Täiesti uskumatu, kust kurat see pagi tuli !? Kuna meil kellad ei töötand ei osand me see hetk tuule tugevust päris täpselt fikseerida. Pärast kaldal kuulsime, et puhangud olid olnud kuni 15m/s. Finišhile lähnesime kolmandana, sinna aga oli vaja sõitta hambad ristis üsna suure kaarega kuna otsetee oli ünsa madal ja kivine. Forte ees, Premium teisene ja meie kolmandana. Ca 2 miili enne finišhit nägime aga järsku, kuidas Forte õhku tõusis ja siis külili vajus - panid mättasse. Neil oli märkamata jäänud üks 1,8m mätas. Kurb, mats tundus tugev ja neil kulus hiljem vist oma 10 minutit, et sealt pääseda. Õnneks olid vigastused üsna kerged. Meile aga oleks selline pauk kogu hooaja lõpetaud, sest meie kiil ei ole ehitatud nii suure tugevusvaruga et sellega vagusid künda. Finšhis siis seekord teisena, aga tulemus pärast taaskord neljas.


Foto: Jassu Hertsmann (Delfi)

Heltermaa - Tallinn

Tuul suht keskmine, kohati tugevam. Start seekord üsna kesine, aga enne ülemist märki saime paar head sahhoodi ja suutsime oma olukorda parandada. Rada aga taaskord selline, et seekord lausa 90% ajast vaja spinniga sõita. Polnud meil siit midagi loota. Enne Osmussaart tuli aga teha otsus kas mööduda mere poolt halsiga või kalda alt. Kuna enamus fleet läks mere poolt otsustasime meie minna kalda alt, sest kaotada polnud midagi. Lootsime sealpool olnud pilvedele ja ehk ootab meid seal vähe tugevam tuul. Hiljem selgus, et saime sealt pigem tappa. Vahe liidritega oli kärisenud 1,5 miilile. Sama raja valisid ka Zuxu ja Olympic kes meist tagapool sõitsid. Sedasi trammis kulges see sõit kuni Tallinnani välja. Vahepeal tabas meid ka üks ootamatu üllatus. Nimelt avastasime, et spinni üks liik oli ca 2m topist õmblusest lahti, lootsime väga siiski et see kestab ja panime sellega edasi. Aga ei, umbes tunnike hiljem rebenes spinn kogu õmbluse ulatuses lihtsalt keskelt pooleks. 2/3 saime altpoolt kätte ja 1/3 jäi masti topi lehvima. Ruttu uus spinn üles ja vedama. Õnneks oli meil veel vabu falle ja saatsime Priidu masti neid spinni jäänuseid allatooma.
Finišhis siis seekord viiendada, ümberarvutatult kaheksandad.

Tallinna ring

Vaikne tuul, rada tundus lubav! Start, selge lipu eelis, hea käiguga lipu juurest minema ja kogu fleeti juhtima. Start aga oli pandud nii maa alla, et tuul tegi kuni 30 kraadised sahoode ühele ja teiselepoole mis tähendas, et raskelt kättevõidetud stardipositsioon ei omanud peagi enam mingit tähtsust. Lühike krüss ja taaskord pikalt spinni ja trammisõittu edasi oma 7 miili. Sellele järgnes seekord ka ca 4 miiline krüss kus me olime kindlasti ühed kiiremad. Järgnenud spinnisõidus hävisime oma krüssus välja sõidetud peagi ning tuli taaskord edasi mööda trammiliine finišhisse sõitta. Finišhis taaskord kolmandana aga protokollis koht viies.

Kõikide nende ebaõnnestumiste tulemusena tuli meil leppida seekord kuuenda kohaga - ei oskakgi rohkem midagi öelda. Tahaks selle Väina ruttu unustada ja edaspidisele keskenduda -  parandada vead ja võtta 30-31 juulil toimuvalt Tallinna MV medal. Seal on tegemist rajasõiduga ja nendes tingimustes meie valem ja käiguomadused ka korras (ümberlõigatud groodiga). Sellele järgneb kohe Eesti ja Soome ühised meistrivõistlused, ehk BOW ja pärast seda veel ka Ruhnu regatt. Nii et 3 avamerekarika etappi on veel ees ja kõik on võimalik, et täita meie eesmärk seoses Eesti Avamerekarikaga.

Selge on aga see, et senikaua kui Muhu Väin liigub suunaga Pärnust - Tallinna ei suuda me seal Performance Line arvestuse järgi sõites võitu vormistada, või siis tuleb üle minna suurematele spinnidele ja väiksemale groodile. Sellise komplektiga pole aga meil järgmine aasta Gotland Runtil ja ORCi MMil väga midagi teha – seega tuli teha valik mis meil ka tehtud. Loomulikult võiks ju omada 2 komplekti purjeid, aga sellist eelarvet meil kahjuks ei ole ja väga ei näe selleks ka vajadust.

Tänada tahaks kaasvõistlejaid (konkurentideks neid kahjuks nende võistluste raames eriti pidada ei saanud). Oli tihe purjetamise nädal kuhu mahtus nii positiivset kui ka kahjuks negatiivset. Hea meel on selle üle, et Premium on saanud ennast liikuma ja et Zuxu Team ning Olympic uute tulijatena on joonel. Ootame juba uusi starte!

Lahinguväljal näeme - ...

Kommentaare ei ole: