Avamere võistlusjahi Grand Soleil 42R ja selle meeskonna lugu.

2.7.08

Gotland Runt V - Kapteni kokkuvõte

Gotland Runt on selleks korraks lõppenud. AUDI SPORT lõpetas selle võistluse 10.-dana, pärast 54 tunnist võistlust jäi vahe esikohaga ca 1 tund.

Ilm soosis enne finšit just väiksemaid ja aeglasemaid jahte, kuna kiired jahid, seal hulgas ka meie, jäid enne finišit tuulevaikusesse ja teised tulid tagant järgi. Kui uuesti tuul tekkis, oli finišini jäänud 25 miili ja selle ajaga ei suutnud me enam piisavat edu sisse sõita.

Võistluse kulg.

1. päev

START oli SUPER, tuul oli tol hetkel 3-4 m/s, meie startisime kaatri poolsest stardiliini otsast. 5 minutit pärast starti olime me juba selgelt teistest ette ujunud ja kurss esimesele märgile.

Pärast esimest märki tuli pikk vastutuul, kus jahid läksid laiali - kes hoidsid mere poole, kes maa poole. Meie valisime samuti ranniku, kuna seda soovitas meile mitmekornde Gotland Runti medalimees Eskil Degsell. Aga kahjuks läks seekord teisiti ja need jahid kes sõitsid merele said sealt parema tuule.
Päeva lõpus oli sellest tulenevalt tekkinud väike moraali langus, aga öösel tegime taktikaliselt paremad otsused ja järgmiseks hommikuks olime taas konkurentsis tagasi.

2. päev

Esmaspäeva hommikuks olime lõpuks ometi jõudnud Gotlandini ja edasine purjetamine toimus seal piki Gotlandi rannikut lõuna poole.
Tegemist oli raske päevaga, tugev tuul, vihm, külm ja sõit toimus terve päeva vastutuult.
24 tundi pärast starti olime me saanud vahetustega magada maksimaalselt 3-4 tundi, navigaator Priit aga mitte tundigi, sest oli koguaeg erinevate tegevustega hõivatud.
Päraslõunal oli tunda taas kerget moraali langust, kuna kõik oli märg ja tuul oli tugev ning koguaeg tuli kallutada, aga kuna purjetanud olime senimaani hästi, siis jätkus veel piisavalt tahtmist, et vapralt lõpuni panna.
Õhtuks jõudsime Gotlandi lõunatippu ja selleks hetkeks olime me läbinud ca 250 miili.

Õnneks lõppes vihm ja tuul jäi vaiksemaks, saime lubada endale head pastat ja riiete vahetust. See oli väga motiveeriv ja meeste nägudele tekkis taas naeratus ja sära, tahtmine polnud veel kuhugi kadunud. Järgmise märgini oli suhteliselt vaba kurss, ca 75 kraadine nurk. Sedasi sõitsime me järgmised 6 tundi, sellel ajal said mõned mehed endale ka väikse puhkuse lubada. Aga kuna üleväsimus oli juba nii suur ja võistlustahe sees, siis oli väga raske ennast välja lülitada.
Öösel kella 1 ajal jõudsime järgmisse märki, sealt edasi tuli spinni sõit järgmiseks 30 miiliks. Kuna tuul oli jälle tugev siis tegime me spinniga 14-15 sõlmelisi klisseeringuid. Enne 4 jõudsime Visby alla kust siis hakkasime nüüd tagasi Sandhamni poole sõitma.

3. päev

Sõit toimus suht vabal kursil, ca 70-80 kraadine nurk, aga kuna tuul oli tugev, siis magamisvõimalust ei olnud ja kogu meeskond oli väljas ja tegutses, et jahist maksimaalne välja pigistada. Hommikul kella 11 ajal hakkas taevas selginema ja päike tuli välja, see tõi naeratuse näole ja oli väga motiveeriv. Läbitud oli juba ca 350 miili ja finišini jäänud 7 tundi. Kella 1 ajal olime me juba enamus konkurentidel piisava eduga eest sõitnud ja eesmärk oli finišeerida kindalt esimese 5 hulgas.

Aga siis see juhtus, tuul hakkas vaikima ja lõppuks kukkus päris ära, me seisime tuulevaikuses üle tunni, samalajal kui konkurendid tagant järgi kihutasid.
Lõpuks tuli ka meile tuul tagasi ja saime uuesti purjetama hakata, aga kuna finišini oli jäänud ca 30 miili siis ei piisanud sellest enam, et piisav edumaa sisse sõitta.

Enne meid jõudsid finišisse 3 kiiremat jahti, aga pärast ümberarvestamist olime me neist ajaga ees. Need olid need 45 minutit, kus võis protokollist näha, et AUDI SPORT on esimene, aga ise me teadsime, et nii see kahjuks ei jää, kuna aeglasemad jahid olid liiga lähedal, kes pärast ümberarvutusi meist mööda lähevad.

Lõppuks langesime me 10.ndaks, aga ise oleme rahul, sest me andsime endast kõik "110 protsenti" ja jahi potentsiaalist pigistasime samuti kõik välja: õnne oleks rohkem vaja olnud.....

Aga meeskond on rahul ja loodetavasti ka kõik toetajad ja fännid, sest sms-se laekus meile palju: AUDI võistluskulgu jälgisid läbi neti väga palju sõbrad ja tuttavad, kes meile pöialt hoidsid....aitäh teile!!!

Nüüdseks oleme juba tagasi eesti vetes ja peagi jõuame Sõrule, kuhu jahte nüüd mõneks päevaks seisma ka jääb. Meeskond võtab paariks päevaks aja maha.

Aga järgmine võistlus hakkab juba 10. juulil Pärnust, Watergate regatt. Pärast seda tuleb kohe Muhu Väina regatt ja Baltic Offshore Week Tallinnas.
Eesmärk on nendelt võistlustelt kindlasti medalid tuua, aga mis värvi, see selgub hiljem :)