Avamere võistlusjahi Grand Soleil 42R ja selle meeskonna lugu.

21.7.09

Muhu Väin 2009, kapteni kokkuvõte

Muhu Väina Regatt 2009 autasustamine, III koht

Nii nüüdseks on see raske ja kauakestev regatt lõppenud ja oleme taaskord oma igapäevaste toimetuste juures. Egon sõitis jahi Dirhamist Lehtmasse, kust me tuleval laupäeval kihutame Hanko poole. Seal ootab meid ees Baltic Offshore Week, mille me eelmine aasta võitsime, mis on ka ühtlasi Eesti Avamerekarika kolmas ja viimane etapp.

Seal tuleb nüüd anda endast parim, sest tõsine rabelemine saab toimuma nii Soome, Rootsi kui Eesti tipmeeskondadega, puudu on ainult Eesti „LEXUS“ X-41 Mati Sepa juhtimisel, kes läheb vahemere äärde Copa Del Reyle võistlema.

Aga Muhu Väin iseenesest oli raske, väga raske........koguaeg tuli lugeda sekundeid, sest võitlus Meie, Forte ja Lexuse vahel oli tõsine. Iga viga maksis kätte, sest konkurendid ei maganud. Kogu taktika oli vaja mitmekordselt uuesti ja uuesti läbi mängida, sest ilmaolud muutusid uskumatult tihedalt.

Siin väike osa Team Lexuse kokkuvõttest....

"...Seekord siis sai läbi järjekordne Muhu Väin, mis paistis silma erakordselt keerukate tuuleoludega, nii et kes hästi esinesid võivad ennast lugeda taktikaeksperdiks.

Teine oluline sündmus on uute sportlike paatide ja uue põlvkonna esilekerkimine. Seal olid võidukad varasematel aastatel avamerekogemusi alles omandanud Jaak Jõgi, Mati Sepp, Juss Ojala, kes seilasid paatidel, kuhu on investeeritud miljoneid, ja kes tõid ennevanasti rahulikult loksuvasse regatti tõeliselt tiheda hammas hamba vastu võitluse, kus liider vahetus nii etapi sees, kui ka etappide kaupa. Lõpptulemuseks jahtide Lexus ja Forte vahel võrdsed punktid ning Audi Sport vaid mõne punkti kaugusel..."

Kuni viimase etapini oli kõik veel lahtine.....Kas siis Audi, Lexus või Forte.

Seekord aga tuli leppida sellega, et Forte ja Lexus olid meist paremad. Paremad isegi pole õige sõna, ütleks et targemad, sest meie viga oli see, et me ei hoidnud ennast konkurentidega kokku.

Nimelt hävisime me just tuulega, mis pärast mahavaikimist hakkas puhuma pea 180 kraadi teisest suunast, st seda et kui enne vaikimist olime me Forte suhtes kontrollival positsioonil siis pärast plekki, uue tuule saabudes oli olukord juba vastupidine.

Audi Team ise toimis aga SUUREPÄRASELT, meie manöövrid ja otsused õnnestusid 95%, ainukesed kohad kus me pidime leppima kindlate kaotustega olid navigatsioonilselt ohtikud kohad ja põhjus selles,et Audi kiil on ca 10cm sügavam kui meie konkurentidel ja samuti ei kannata Meie kiil ka kõige väiksemaid kõkse, mis kõikidele teistele jahtidele võib põhjustada vaid kerget kriimustust, võib Meie puhul tähendada hooaja lõppu.

Antud Muhu Väinas oli selliseid ohtlike kohti 2-3, kus me lihtsalt hambad ristis pidime suurema kaarega mööda sõitma, samalajal kui Meie konkurendid said ca 100m lähemalt sõita. Aga ükski liigne risk ei jäänud karistamata, karidel käisid nii Merion kui Lady Bird.

Audi Sport meeskonnas purjetasid
  • Egon Epner
  • Marek Harjak
  • Priit Berkmann
  • Karl Vahtra
  • Jaak Ennuste
  • Juss Ojala
  • Tanel Lindmaa
  • Raul Looplau
  • Rando Randmaa
  • Mihkel Pajula
  • Andrus Ait

Ja nu muidugi ei saa mainimata jätta,et sellistes ilmadest oleme me just senimaani unistanud, päike paistis igapäev ja sooja oli koguaeg ca 25 kraadi.

Pärast pikimat etappi (Roomassaare – Sõru), mis kestis ca 24 tundi ja kus me suutsime esimesena finiseerida, ootas meid Kassaris Mareku suvilas massöör ja kõik seni kogunenud lihaspinged sai vabastatud J

Hiiumaa sadamates oli Meil vastas valjuhäälne Fanclub, kes ootas meid alati sampuse ja koogiga, olime me siis esimesed või 5ndad, aga fännid olid kohal. Vot see juba on midagi :)

Nüüdseks on aga paar päeva rahulikumalt ja tuleb tegeleda oma igapäevatööga, aga juba kolmapäeval tuleb alustada ettevalmistusi BOWks, mis saab alguse esmaspäeval 18.00 Hankost algava pika offshore sõiduga. Sellele järgnevad kolmapäeval ja neljapäeval rajasõidud. Aga sellest kõigest juba hiljem.....

Juss Ojala, Audi Sport kapten

Kommentaare ei ole: