Avamere võistlusjahi Grand Soleil 42R ja selle meeskonna lugu.

1.7.09

Taktikaline navigatsioonikompuuter lahinguvalmis

Eile saime käima oma jahil uue taktikalise navigeerimiskompuutri. Pärast väikeseid probleemülesannete lahendusi hakkas SailCruiser tarkvara lugema nii Furuno GP 37-st tulevat GPS näitu, kui ka B&G Hercules 2000 purjetamisprotsessorist tulevat sügavusmõõtja, anemomeetri (tuule suund ja tugevus) ning gürokompassi näitu.

Üks uskumatult hea väljamõeldis on NMEA 0183 infovahetuse protokoll, millest ma enne midagi kuulnud polnud. Pole ka ime, seda kasutatakse vaid merel, mitte kunagi maal asuvates infosüsteemides. NMEA e. National Marine Electronics Associacion töötas välja veesõidukitele mõeldud spetsiifilise andmevahetusprotokolli, mille kaudu täiesti erinevad seadmed omavahel infot suudavad vahetada.

Mida meile täiendav integratsioon andis? Esiteks on navigatsioonikaardil näha selgelt tegelik tuulesuund ja -kiirus. Selle järgi saab navigeerija aidata planeerida õigeid kursse just ümber takistuste sõitmisel ning märkide võtmisel. Täpsemalt saab planeerida järgmise leg-i purjestust. Teiseks tuleb navigatsiooniprogrammi ka tegelik sügavus, vastavalt sellele saab navigaator teha täiendavaid otsuseid.

Esimene uue süsteemi tuleproov on Watergate regatt 9-11 juulil.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

see on ju puhas cruisingu soft, kus on ilm, kursside optimeerimine, polarid jne? Nii mehed küll kaugele ei jõua :)

Anonüümne ütles ...

Ega siis aint PC järgi ei purjetata, see on kõigest navigatsiooni lihtsutamiseks. Põhitöö teeb siiski pea ja tagumik, nagu ka AUDI tulemustest näha.

Unknown ütles ...

Ei oskaki muud öelda, kui tsiteerida iseenda eelmist posti:

Tegelikult sõltub muidugi 90% sõidust heast meeskonnatööst, mitte onboard arvutist ja tarkvarast, aga selle viimase vindi saamiseks peab ka viimane hea olema.

Jah, olen teiega nõus.